Efektivně do GA přes GTM: Události stažení souboru a odchod na cizí web

Publikováno dne:

Google Tag Manager má tu krásnou funkci, že celé nastavení můžete exportovat a importovat pro nový web (resp. GTM kontejner). Proto se vyplatí mít nastavení maximálně přenositelné a pokud možno nezávislé na doméně webu či používaném CMS. Odesílání Google Analytics událostí o stažených souborech a odchodech na cizí weby je typickým příkladem nastavení, které využijete   …Pokračování


Měření kliknutí na aktivní odkaz

Publikováno dne:

Existuje několik odůvodněných případů, kdy je vhodné měřit událost kliknutí na odkaz, který načítá novou stránku: když odkaz vede na stránku, kterou nemáme pod kontrolou (a nemůžeme tedy provést měření tam); když odkaz vede na soubor (zde není kam umístit měřicí kód); když nás zajímá samotná akce kliknutí a ne tolik už její výsledek. Obdobně   …Pokračování


Historie (základního) měřicího skriptu Google Analytics

Publikováno dne:

Prehistory <script src=“/urchin.js“ type=“text/javascript“></script> <script type=“text/javascript“>   urchinTracker(); </script> Stone Age (2007) <script src=“http://www.google-analytics.com/urchin.js“ type=“text/javascript“></script> <script type=“text/javascript“>   _uacct = ‚XXXXXXX-Y‘;   urchinTracker(); </script> Bronze Age (2008) <script type=“text/javascript“> var gaJshost = ((„https:“ == document.location.protocol) ? „https://ssl.“ : „http://www.“); document.write(unescape(„%3C script src='“ + gaJsHost + „google-analytics.com/ga.js‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E“)); </script> <script type=“text/javascript“>   var pageTracker = _gat._getTracker(„UA-XXXXXXX-Y“);   …Pokračování


Pokročilé tagování kampaní

Publikováno dne:

Kampaňové parametry jsou extrémně obtížná disciplína. Dost složité je už jen udržet v nich pořádek, abychom dokázali rozlišit, ze které naší iniciativy přichází návštěvník na náš web z zejména zda poté konvertuje. Zmapování online kanálů Pořádek udržíme tak, že si nejprve všechny varianty zmapujeme a stanovíme si jasná pravidla pro to, jak mají tagy vypadat.   …Pokračování